
|
menu

rekrutacja

podręczniki

Samorząd Uczniowski

plan lekcji

zajęcia
pozalekcyjne


organizacje i koła

kalendarz roku szkolnego

filharmonia

biblioteka

uczniowie

osiągnięcia


projekty

linki

wydarzenia

archiwum

nauka i zabawa

licznik odwiedzin

stronę
przegląda
użytkowników
|
Projekty edukacyjne


Projekt
Comenius "Wielkie Umysły"

|

|
W ramach unijnego programu Comenius Zespół
Placówek Oświatowych w Chobrzanach realizuje w latach 2010 -
2012 projekt współpracy szkół europejskich pod
hasłem "Wielkie
Umysły".
Szkołami
partnerskimi są szkoły podstawowe z Hiszpanii - CEIP Senora de Fatima z
Aldea del Fresno k. Madrytu, z Chorwacji - II Osnovna Skola z
miejscowości Bjelovar, z Irlandii - Scoil Bhride z Longford k. Dublina
i Wielkiej Brytanii - Saint Oswald's Catholic Junior School z
Liverpool. Wiek uczniów realizujących projekt miesci się w
przedziale
od 10 -15 lat. Projekt jest w całości finansowany z Funduszy Unii
Europejskiej. Organizacją zarządzającą projektem Comenius w Polsce jest
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji z Warszawy.
Celem projektu jest ukazanie różnorodności kulturowej Europy
poprzez
prezentację i poznawanie sylwetek znaczących postaci oraz ich osiągnięć
z dziedziny nauki, kultury i polityki. Zadaniem projektu jest
również
uświadomienie uczestnikom projektu, że ich dziedzictwo narodowe ma
znaczący wkład w kształtowanie kultury europejskiej. W trakcie
realizacji projektu uczniowie będą prezentować sylwetki wybranych przez
siebie osobistości oraz poznawać wybitne postacie pochodzące z
krajów
partnerskich. W tym celu uczniowie wybiorą się na różne
wycieczki
edukacyjne oraz będą pracować w projekcie przy u życiu technologii
informacyjnej. Część pracy będzie wykonywana na platformie internetowej
e-twinning, co pozwoli uczniom nabyć nowe umiejętności pracy.
Komunikacja między uczniami odbywać się będzie w języku angielskim.
Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie udoskonalą swoje kompetencje
kluczowe takie jak: znajomość języków obcych, znajomość
technologii
informacyjnej, czy pogłębienie wiedzy o świecie. Praca metodą projektu
pobudzi uczniów do twórczego myślenia i przez to
zachęci do nauki.
W
trakcie projektu planowane są wyjazdy nauczycieli do szkól
partnerskich z udziałem młodzieży.
Produktem końcowym projektu będzie film edukacyjny prezentujący prace
projektowe młodzieży oraz dorobek "Wielkich Umysłów"
europejskich.
|

|

|
Program FENIKS to
długofalowy program odbudowy, popularyzacji i wspomagania fizyki w
szkołach w celu rozwijania podstawowych kompetencji naukowo -
technicznych, matematycznych i informatycznych uczniów. Jest
on
realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego
Funduszu Społecznego przez konsorcjum Uniwersytetu Jagiellońskiego
(lider), Uniwersytetu Humanistyczno - Przyrodniczego Jana
Kochanowskiego i Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Szkolnym kordynatorem projektu jest
Magdalena Wójcik.
W ramach tego 3-letniego projektu odbywają się:
- seminaria metodyczne dla nauczycieli
- zajęcia pozalekcyjne dla uczniów w szkołach
- wizyty z fizyką pracowników uczelni w szkołach
- fizyka w praktyce, zajęcia dla uczniów na uczelniach
- konkursy projektów naukowych
- Internetowa Liga Fizyczna
- doposażanie pracowni w pomoce dydaktyczne
W ramach projektu Feniks
uczniowie naszej
szkoły biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych z fizyki w wymiarze 2
godzin tygodniowo. Podczas tych zajęć wykonują szereg
eksperymentów i doświadczeń przy czym dobrze się bawią.
W ramach tego projektu gościliśmy w
naszej szkole,
już po raz drugi pracowników Uniwersytetu Jana
Kochanowskiego z
Kielc, którzy przedstawili młodzieży programy popularyzujące
fizykę.
|

|

|

|
3.01.2011 r. rozpoczęła się w naszej szkole realizacja III
etapu Projektu Edukacyjnego Pierwsze uczniowskie doświadczenie drogą do wiedzy.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego.
Istotą projektu jest
wielokierunkowe i wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego,
społecznego, fizycznego i motorycznego uczniów rozpoczynających naukę szkolną,
poprzez praktyczne działania dzieci pod kierunkiem nauczyciela.
Podczas realizacji Projektu,
uczniowie uczą się asertywności, korzystania z różnych źródeł, twórczego
myślenia literackiego, wyrażania własnych przemyśleń i zasad kulturalnego prowadzenia rozmów.
W ramach Projektu dzieci kl. I brały udział w konkursie plastycznym
„Bawię się o każdej porze roku”. W nagrodę za udział każde dziecko otrzymało
kalendarz na 2011 r.
|
|

|
ważne

|

|